China Airlines Airbus 350

Ani Európa, ani severná Amerika, ale aerolínie z Ázie, Blízkeho východu či Afriky uvádzajú na viedenskom letisku Schwechat najnovšie veľké medzikontinentálne lietadlá. Katarská spoločnosť Qatar Airways i Ethiopian Airlines začali lietať dreamlinermi – Boeingmi 787, Emirates z Dubaja najväčším airbusom A380 a tento týždeň vo Viedni popri Amsterdame predstavili taiwanské aerolínie China Airlines veľkolietadlo Airbus A350-900 XWB.

Tri razy týždenne začína lietať na dvanásťhodinovej nonstop linke medzi Viedňou a Tchaj-pej. Na trati nahrádza iný trochu starší taiwanský airbus A330-300. Je to podľa ekonomických a ekologických parametrov to najmodernejšie od západoeurópskeho leteckého producenta Airbus. Na trhu je priamym konkurentom Boeingu 777, ktorý majú China Airlines tiež vo svojej flotile.

Skratka XWB v názve znamená extra wide body (extra so širokým trupom) a ide o 66,8 metra dlhé lietadlo s rozpätím krídel 64,75 metra pre maximálne 440 cestujúcich s doletom 14 350 kilometrov a jeho katalógová cena je pri súčasnom kurze 279,36 milióna eur.

Vyrába sa už dva roky a zákazníci do konca vlaňajška prevzali 64 lietadiel. Pripravuje sa aj jeho verzia s doletom predĺženým na 16 120 kilometrov a variant A350-1000 s trupom o sedem metrov dlhším. Na všetky verzie a varianty má výrobca už vyše 750 objednávok.

Technologickú špičku predstavuje vystužený trup a obe krídla z pevných a veľmi ľahkých uhlíkových vlákien, čo oproti konkurencii výrazne znižuje hmotnosť lietadla a spolu s novými motormi Rolls-Royce Trent XWB spotrebu až o štvrtinu. Lietadlo zároveň oveľa menej zaťažuje ovzdušie splodinami. Výrobca upozorňuje, že tento typ je aj doteraz najtichším, v kabíne je za letu hladina hluku iba 57 decibelov.

Každé je od susedného oddelené priečkou, čo zaručuje značné súkromie. Na palube je aj 31 „skromnejších“ kresiel v prémiovej ekonomickej triede, ktorá je však pohodlnejšia (aj drahšia) než klasická ekonomická trieda s 243 miestami.

Najmä vyšších cestujúcich v nej poteší viac miesta pre nohy a komfortnejšie vybavenie kabíny. V skrinkách nad hlavou cestujúceho je väčší priestor pre príručnú batožinu.

Novinkou, ktorú zatiaľ na diaľkové linky uviedla iba táto spoločnosť, je v ekonomickej triede takzvaný Family Couch pre rodičov s malými deťmi. Tri sedadlá vedľa seba v šiestich radoch za sebou sú upravené tak, že ich možno rozložiť na lôžko rodiča s dieťaťom. Cestujúcich zaujme náladové osvetlenie kabíny, ktoré sa mení podľa denného i nočného času letu.

Medzi prémiovou a prémiovou ekonomickou triedou je okrem malej knižnice aj Sky Bistro, malý samoobslužný bar s nealko- aj alkoholickými nápojmi a drobným občerstvením medzi časmi, kedy sa podávajú jedlá. Jedlá na výber sú kreáciou kultového taiwanského michelinovského kuchára André Chianga.

Zdroj etrend

 

» Odkaz na zdroj